Honden voor voetbal

GerjanKelder.com

Ik heb me regelmatig uitgelaten over het hondenuitlaatbeleid in Groningen.Toen ik het bericht van Marianne Thieme las over het hondenbeleid in de Oekraïne waar honden massaal worden vermoord voor het EK voetbal (zie hier) moest ik denken aan mijn trip van een paar jaar geleden aan Boekarest. Een groepje enthousiaste medewerkers van stichting Vier Voeters (Vier Pfoten) heeft een project ‘Dogs for People’ gestart om het zwerfhondenprobleem creatief, diervriendelijk, educatief en nuttig aan te pakken. Ik heb ze bezocht met als doel meer info te vergaren, die info te verspreiden en ze een financiële bijdrage te overhandigen.

Het project is bedoeld om de problematiek rond de 150.000 straydogs die in Boekarest rondzwerven aan te pakken en de beeldvorming rond zwerfhonden te veranderen.
Er worden zoveel mogelijk zwerfhonden gecastreerd of gesteriliseerd en globaal verzorgd (inentingen e.d.) en vervolgens getagd zodat de gemeente weet dat deze dieren zijn behandeld. Daarnaast worden…

View original post 959 woorden meer

Geef een reactie

